• Spør et spørsmål
    Se siste innlegg
    TECH NYHETER dataentusiaster og strømbrukere.
    Still et spørsmål og gi støtte.
    tar bare et øyeblikk.
  • Forum
  • TECH NYHETER Kjerne
  • Oppbevaring
  • Dagens innlegg

Harddisk ATA100 / ATA133, mye forskjell?

• Trådstarter acidosmosis
  • Startdato
status
Ikke klart for ytterligere svar.
acidosmosis

acidosmosis

TECH NYHETER Kansler
Jeg er i ferd med å kjøpe en annen harddisk (120 GB). Hva er forskjellen mellom ATA100 og ATA133?
RustyZip

RustyZip

TEKNISKE NYHETER Paladin
Forskjellen er 33 ...

Beklager at jeg ikke orket det ... LOL

Egentlig, etter det jeg har hørt, er det ikke mye forskjell. Hvis du bare kjøper et lite ytelsessprang og 7200 o / min ATA100, blir det ubetydelig.
emne

emne

TEKNISKE NYHETER Paladin
Siden både ATA-100 og ATA-133 er raskere enn gjeldende harddisker, vil forskjellen i grensesnitthastighet ikke merkes i det hele tatt.

Når det gjelder kontrolleren på hovedkortet ditt, støtter ATA-100-kontrollere imidlertid normalt bare harddisker opptil 137 GB, mens ATA-133 kan støtte 100 000 ganger større størrelser (144 PB).
acidosmosis

acidosmosis

TECH NYHETER Kansler
Å, jeg trodde dette var en overføringshastighet like raskt som IDE-kabler. Hvis jeg kjøper denne harddisken, er det viktig at jeg bruker en ATA133-kabel eller bruker en ATA100-kabel?
--- --- handle

--- --- handle

TEKNISKE NYHETER Paladin
Det er akkurat det - bremser farten. nemlig: ata133 kan bære 33 mer enn ata100 ;) En ATA133- eller ATA100-kabel fungerer med HD-en din (bakoverkompatibel). Ikke gjør det jeg gjorde og innsett etter to år at HD-kabelen din fungerer på ATA33 cuz: død:
burkulma

burkulma

TS Evangelist
133 vs 100 bør absolutt ikke påvirke kjøpsbeslutningen på harddisken.

Ytelsen er nesten den samme. Den eneste forskjellen er at 100 harddisker kan være eldre enn 133 harddisker, noe som betyr at de sannsynligvis er tregere, men dette skyldes ikke grensesnittets hastighet.

Se etter store plater, raske turtall og lave søketider når du kjøper en ny harddisk.
LNCPapa

LNCPapa

TS spesialstyrker
Kabler mellom ATA66, 100 og 133 er de samme med mindre ATA er seriell.

LNCPapa
acidosmosis

acidosmosis

TECH NYHETER Kansler
Normalt går jeg med harddiskstørrelse og RPM. Jeg får ikke noe mindre enn 120 GB 7200 o / min. Egentlig tenkte jeg på 10 000 rpm om gangen, men jeg snakket med en nettverksadministrator, og han sa at det egentlig ikke ville gjøre noen forskjell for spillene. Mesteparten av forskjellen sier han vil være i grafikk- og medieapplikasjoner.
poertner_1274

poertner_1274

SecroF laicepS topShceT
Ja, jeg innrømmer, for dette er de tøffeste applikasjonene. Også mest minne etc. De krever.
ß

ßas '] [' ARD

TS Rookie
Det er egentlig ingen åpenbar forskjell mellom ATA 100 og ATA133. Teknisk sett har du et rør som er fetere enn HD. Imidlertid er det en flaskehals som mer eller mindre har påvirket ytelsen på 33 Mbps.

Jeg tror det ikke er verdt prisforskjellen.
acidosmosis

acidosmosis

TECH NYHETER Kansler
Takk folkens. Jeg har den informasjonen jeg trenger nå :). Høyt verdsatt.

Woot! Jeg traff nummer 200 :)
status
Ikke klart for ytterligere svar.

siste innlegg

• cliffordcooley
    Forskere lager en robothånd som kan 'svette'
  • CharmsD
    Amazon-ingeniør vil at Ring skal legges ned permanent
  • F
    Bitcoins neste halvering i mai kan sende valutaen til en heltidshøyde
  • yRaz
    Handelsavtale mellom USA og Kina betyr ingen prisøkning for neste generasjons konsoller
  • M
    AMD rapporterte kvartalsvise og årlige inntekter, Navi-erstatning og neste generasjons RDNA som slår rekorder ...
  • M
    Utover kjøtt Av menyen i Canadas største kaffekjede
  • L
    Free Software Foundation 'hevder' Windows 7 som gratis programvare
  • mailpup
    Ford kan nå trykke på 3D-låsemuttere for hjulene dine ved hjelp av ditt unike lydmønster