• Spør et spørsmål
    Se siste innlegg
    TECH NYHETER dataentusiaster og strømbrukere.
    Still et spørsmål og gi støtte.
    tar bare et øyeblikk.
  • Forum
  • TECH NYHETER Kjerne
  • Prosessorer og hovedkort
  • Dagens innlegg

Ingen strøm til PC, er hovedkortet mitt død?

• Trådstarter o
  • Startdato
status
Ikke klart for ytterligere svar.
B

o

TS Rookie
Hei, første innlegg her.

I forrige uke lagde jeg meg først ved hjelp av en venn.

ASUS P5Q SE2
600W EZCool PSU
1024Mb nVidia GeForce GTS 250
Intel Core 2 Quad 8300 2,5 GHz
2 GB RAM
320 GB + 80 GB harddisk
Windows 7 64 bit

Den bygget i forrige uke og har problemer med å åpne. Noen ganger starter den ikke når jeg slår den på, noen ganger slår den seg av, krasjer eller tilbakestiller seg selv når den er slått på.

Jeg så meg rundt etter hva slags problemer og bestemte meg for å oppdatere driverne, men når jeg slår på den er det ingenting. Ingen lys, ingen vifter, ingen pip.
Byttet ut PSU med noe annet og fortsatt ingenting, LED på hovedkortet lyser ikke, og jeg tror det må være hovedkortet, ettersom jeg vet at det ikke er PSU.

Jeg har bare jobbet i mindre enn en uke, kan hovedkortet mitt være død uansett? Jeg vil virkelig ikke punge ut ytterligere £ 70 bare for å kjøpe en ny.

Noen forslag?

Erefe!
M

Manikle

TS Rookie
Jeg håper du er sikker på at PSU-en du bruker som en sikkerhetskopi, virkelig er 100% funksjonell.
Enkle mulige årsaker til problemene dine er:
Feil stikkontakt eller dårlig koblet skjøteledning eller UPS (Plugg en lampe inn i strømforsyningen du bruker - selvfølgelig, hvis den ikke gjør det, vil ikke datamaskinen heller slås på.)
Defekt strømledning
Dårlig av / på-knapp på safe
Dårlig kabeltilkobling (dårlig kabel eller kontakt ikke plugget tett inn)
Strømforsyningsbryter satt til feil spenning (bryter satt til 115 når strømnettet er 220)
PSU-strømbryteren er ikke slått på
Forsikre deg om at alt sitter ordentlig - cpu, gpu, ram, etc.
Forsikre deg om at ingenting er kortsluttet inne i datamaskinen (ledning, løse skruer osv.)
Dette er enkle problemer.
Jeg er ikke en dataekspert, forhåpentligvis etter at jeg har sjekket denne grunnleggende informasjonen, vil det ringe noen hvis det er behov.
Rute44

Rute44

TECH NYHETER Ambassadør
Han gir gode råd med manisk. Sjekk om det er shorts som det står strengt; se om notatstyret berører saken på noen måte. Jeg har aldri hørt om dette strømforsyningsselskapet før, men det er ikke overraskende med tanke på at jeg er i USA.

Jeg hadde det samme problemet med et nybygg for noen år siden. Jeg måtte fjerne alle maskinvarekomponenter unntatt CPU og en RAM-pinne. Jeg ville gjort et stykke maskinvare og starte opp om gangen. Hvis det lykkes, vil jeg lukke og gjenta. Ja, det kan være langt og kjedelig, men det fungerer.

* En annen ting. Har den installerte RAM-en laget Asus 'Quality Vendor List (QVL) for hovedkortet? Asus er ekstremt kresen om RAM-en som er installert i hver av modellene.
B

o

TS Rookie
Det kan være kort, skruene som følger med saken, er for korte til å feste moboen ordentlig, holdt nede av to dodgey skruer.
Så lenge PSU er på, lyser ikke musen min selv når datamaskinen er slått av og (irriterende) er den alltid på, så strømbryteren vil neppe slå seg på.
Forsikre deg om at alle er sjekket, ingen stikkontakt / kabel / RAM.

Jeg vil unngå å ha mobo RMA, så jeg vil prøve noen andre alternativer først, forhåpentligvis ikke CPU, hvordan kan jeg si?

Takk så langt
N

nazartp

TS Booster
Bare for å legge til anbefalingene fra Route44 - lån eller kjøp en strømforsyningstester for å sjekke om strømforsyningen er god. Jeg hadde noen problemer da jeg tidligere kjøpte en feil strømforsyning, bare byttet ut den gamle med en gammel "pålitelig" en bare for å finne ut at den gamle også ble stekt eller at spenningene ikke ville gå etter tid.

I alle fall bør du gå trinn for trinn og finne en defekt komponent snart.
Rute44

Rute44

TECH NYHETER Ambassadør
nazartp dedi ki:
Bare for å legge til anbefalingene fra Route44 - lån eller kjøp en strømforsyningstester for å sjekke om strømforsyningen er god. Jeg hadde noen problemer da jeg tidligere kjøpte en feil strømforsyning, bare byttet ut den gamle med en gammel "pålitelig" en bare for å finne ut at den gamle også ble stekt eller at spenningene ikke ville gå etter tid.

I alle fall bør du gå trinn for trinn og finne en defekt komponent snart.
Jepp, godt forslag. Et håndverksmultimeter på 20 dollar gjør jobben lett.

@Bod - Jeg er veldig bekymret for måten du identifiserer skruene på og hvordan hovedkortet ditt er sikret. Kom det ikke med hovedkort eller etui?
B

o

TS Rookie
Hei til alle sammen,

Problemet ble løst, jeg gikk tilbake til datamaskinen min. Jeg tok alt ut av saken og la det på bordet med en plan for fjerning av komponenter om gangen for å finne ut hva som var galt, men da jeg startet med alt, startet det bra. Så jeg kan bare forestille meg at saken er kort inne. Hun raidet en gammel PC for avstandsstykker (avstand) og plastgjennomføringer og satte dem alle inn igjen, og det er så langt.

Takk for rådet.
Rute44

Rute44

TECH NYHETER Ambassadør
Fantastisk! Jeg var bekymret for forkortelsen og kontrastene ser ut til å ha gjort jobben for deg. Takk for at du ga oss beskjed.
status
Ikke klart for ytterligere svar.

siste innlegg

• Captaincranky
    Morselskapsfil for MoviePass og kapittel 7 konkurs
  • K
    Høyoppløselig solteleskop produserer første fantastiske bilder av solen
  • TS Bayii
    Bli en dataanalyseekspert ved å lære Tableau, Python, Excel og MongoDB
  • Azshadi
    Intel Xe Graphics Preview v2.0: hva vi vet om Intels kommende GPU
  • Squid Surprise
    Storbritannias regjering gir Huawei en rolle i 5G-nettverket
  • Kvantefysikk
    Samleoppdatering for lagringsytelse: Mekaniske diskstasjoner til PCIe 4.0 SSD-er og alt ...
  • P
    Nintendo Switch selger 52 millioner enheter, noe som overstiger SNESs levetidssalg
  • M
    Ford 2020 Explorer har en `` rolig '' modus som eliminerer visuelle distraksjoner.